Herbata na Cejlonie

Od półtora wieku produkują drugi najpopularniejszy napój świata, ale dziś coraz częściej uciekają z plantacji. Dlaczego? Po raz pierwszy w polskich mediach oddam im głos w ramach przedsięwzięcia reporterskiego „Herbata na Cejlonie”.

Herbata na Cejlonie to wyjątkowe przedsięwzięcie, w ramach którego zobaczymy z bliska, jakie są ludzkie koszty napoju, który codziennie nalewamy do kubków, szklanek i filiżanek. Pozbędziemy się wszelkiej ściemy: marketingowych i postkolonialnych klisz. Będziemy promować świadomą turystykę i odpowiedzialną konsumpcję.

To jeden z najważniejszych i najbardziej bliskich zwykłym ludziom tematów, którym mam okazję się zajmować jako korespondent w Azji. W moich tekstach możecie przeczytać o historii i przyszłości lankijskiego przemysłu herbacianego, który daje utrzymanie milionowi osób i przyjrzeć się z bliska życiu na jednej z plantacji (reportaż dla tygodnika Polityka). Przeczytacie też o tym, co jako turyści i konsumenci możemy zrobić w sprawie plantacyjnych robotników.

W ramach herbacianego przedsięwzięcia planowana była realizacja materiału multimedialnego (szczegóły na polakpotrafi.pl/projekt/herbata-na-cejlonie), którą z przyczyn finansowych trzeba było na razie odłożyć. Mam nadzieję, że do pomysłu uda się jeszcze wrócić.

 

 

 

Reklamy

Możliwość komentowania jest wyłączona.

Create a website or blog at WordPress.com Autor motywu: Anders Noren.

Up ↑

%d blogerów lubi to: